4 sposoby na dobre samopoczucie wiosną

4 sposoby na dobre samopoczucie wiosną

Kiedy pierwsze promienie słońca nieśmiało przedzierają się przez chmury jeszcze niezdecydowane, czy podlać nas deszczem, czy poprószyć śniegiem, powoli budzimy się z zimowego letargu.

Coraz bardziej chce się żyć, wyjść z domu, spotkać się z ludźmi. Zauważamy jednak, że nasza cera jakby przyszarzała, włosy straciły blask, spodnie zrobiły się nieco ciasne, a na dodatek brak nam sił do działania.

Nie ma się co martwić, ponieważ wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią nam jedno: Nadeszło wiosenne przesilenie. A to akurat dobry znak. Znak, że wiosna jest już blisko. Tylko jak przetrwać przednówek?

Oto 4 proste sposoby na dobre samopoczucie wiosną:

#1 Zadbaj o odpowiednią dietę

Wybór odpowiedniej diety zimą, oraz na przednówku jest niezmiernie istotny. Przede wszystkim wybierz pokarmy, które są dostępne w naturalnej formie w twojej strefie klimatycznej.

Mieszkając w Polsce, twórz pokarmy z dyni, a także warzyw okopowych, np. marchwi, pietruszki, selera, buraków, które z łatwością da się przechować przez zimę bez użycia środków chemicznych.

Są one wspaniałym źródłem witamin, oraz środków mineralnych. Pamiętaj też o natce pietruszki. Warzywa z innych stref klimatycznych nie są wskazane. Wiesz przecież, że by trafić na nasz stół, owoce egzotyczne, musiały przejść długą drogę, a do tego musiały być odpowiednio zabezpieczone środkami chemicznymi. W dodatku nie zawsze przyjaznymi twojemu samopoczuciu.

To samo dotyczy sałaty, pomidorów i ogórków, które są hodowane w warunkach odległych od naturalnych.

Jeśli nie przepadasz za naszymi warzywami, spróbuj soków.  Doskonale sprawdzą się soki warzywne i smoothie. Soki możesz dowolnie komponować z powyższych warzyw z dodatkiem jabłek. Na smoothie z powodzeniem wykorzystasz mrożony szpinak i jarmuż.

Nie zapominaj o kiszonkach. Ostatnio niedoceniane kiszonki, to moc witaminy C, oraz kwasu mlekowego. Wspierają odporność, tak potrzebną podczas przesilenia wiosennego, oraz wspomagają trawienie. Chociaż wydaje się to dziwne, właśnie prawidłowe działanie układu trawiennego ma ogromny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu, także układu nerwowego.

Idąc tym tropem – jedzenie kapusty kiszonej i innych kiszonek zapobiega objawom depresji i wiosennego osłabienia.

Prawidłowo bilansując dietę, jedząc „polskie” warzywa i  kiszonki, możemy być  pewni, że nasza cera będzie wewnętrznie dobrze odżywiona, jak na możliwości okresu przednówkowego.

#2 Zadbaj o swoje ciało

Zrób coś dla siebie.  Wybierz się do SPA. Profesjonaliści oczyszczą twoje ciało z obumarłego naskórka, nawilżą je i odżywią.

Wybierz się do fryzjera i poproś o dobry zabieg pielęgnacyjny na włosy. A przy okazji, może zmień fryzurę?

Możesz też urządzić sobie SPA w domu. Weź kąpiel z dobrą solą do kąpieli, lub olejkami. Zrób sobie peeling, nałóż balsam na ciało, maseczkę odżywczą na twarz i maskę na włosy. Powtarzaj ten rytuał przynajmniej raz w tygodniu. Zyska na tym twoje ciało, ale też umysł. Piękna i zadbana poczujesz się  dużo pewniejsza siebie.

#3 Ruszaj się

Wiemy, że Ci się nie chce i że na zewnątrz pogoda nie zawsze zachęca, ale warto się przemóc i ruszyć z domu.

Sport to nie tylko utrata kalorii, których nadmiar mógł się nagromadzić na boczkach po zimie. Sport to przede wszystkim najlepszy sposób na dobre samopoczucie. Podczas ruchu wydzielają się tzw. ”hormony szczęścia”, czyli endorfiny.

Wybierając ruch na powietrzu dodatkowo dotlenisz organizm. Nawet zwykły spacer, czy trochę bardziej energiczny marsz, to wspaniała doza pozytywnej energii. A gdy pada, wieje i w ogóle jest nieprzyjemnie, włącz sobie muzykę i tańcz. Zachęć do tańca partnera. Ruch i bliskość spowodują, że w waszych organizmach zaczną tańczyć z wami kolejne hormony szczęścia: serotonina, oksytocyna i dopamina.

#4 Bądź dla siebie dobra

Po prostu. Nie złość się na siebie, gdy coś nie wychodzi. Pozwól sobie na wypoczynek i długi sen. Wycieńczony po zimie organizm naprawdę tego potrzebuje.

Niebawem wypoczęta, zdrowo odżywiona, zadbana pełna energii, przywitasz wiosnę.